Enter Title  

 

املاک ثبت شده به املاکی اطلاق می شوند که دارای سابقه ثبت در دفتر املاک هستند .

متقاضی بايد تقاضای خود مبنی بر صدور سند مالکيت را همراه با مدارک موردنياز و مستندات لازم به ثبت محل تسليم دارد .

تقاضای متقاضی حسب دستور مسئول اداره پس از ثبت در دفتر انديکاتور جهت ضميمه شدن به پرونده به بايگانی و جهت اقدام به دفتر املاک ارسال می شود .

بايگانی پرونده را به ضميمه تقاضا جهت اقدام به دفتر املاک ارسال و در آنجا وقت مراجعه بعدی جهت دريافت سند مالکيت با توجه به حجم کار تعيين و به متقاضی اعلام می گردد .

متصدی دفتر املاک پرونده را بررسی و پيش نويس سند مالکيت را تهيه و پس از اخذ گواهی از متصدی دفتر بازداشتی مبنی بر عدم بازداشت و بند (ز) پرونده را نزد مسئول مربوطه ارسال و او پرونده را بررسی و پس از امضاء پيش نويس سند مالکيت آن را برای اقدام بعدی به دفتر املاک ارسال می دارد .

متصدی دفتر املاک پيش نويس را در دفاتر املاک ثبت و سند مالکيت آن را تحرير و جهت امضاء نزد مسئول مربوطه ارسال و او پس از بررسی و کنترل ثبت دفاتر املاک و پيش نويس و سند مالکيت را امضاء و دفاتر را به دفتر املاک و پرونده را به بايگانی می فرستد .

پس از مراجعه متقاضی بايگانی پرونده را برای اخذ بهاء سند به حسابداری ارسال و متصدی حسابداری قبض مربوط به بهاء سند مالکيت را صادر و جهت پرداخت در بانک ملی به متقاضی تسليم می دارد .

متقاضی بهاء سند مالکيت را در بانک ملی که حساب ثبت در آن مفتوح است واريز و نسخ مربوطه را به ثبت اعاده می دهد .

متصدی حسابداری نسخه مخصوص پرونده ثبتی را ضميمه و عدم بدهی ملک را گواهی و پرونده را جهت تسليم سند به متقاضی به بايگانی ارسال می دارد .

در بايگانی ابتدا سند نخ کشی و پلمپ شده سپس در دفتر تسليم اسناد ثبت و با احراز هويت متقاضی که معمولا با ملاحظه شناسنامه او تحقق می پذيرد در قبال اخذ رسيد در دفتر تسليم سند و مستخرجه به او تسليم می گردد و پرونده در رديف مربوطه ضبط می شود .